Aangenaam, dit is Bol Adviseurs

Bij Bol doen we er alles aan om ondernemers in topvorm te brengen, want ondernemen: dat is topsport! Het kent hoogte- en dieptepunten, waarin je successen viert en moet dealen met tegenslagen. Eenmaal aan de top gekomen stopt het niet, maar begint het pas.

Hoe we dat doen? Wij geloven in hard werken, focus houden en jezelf uitdagen, maar ook in de kracht van een ideale werk-privébalans. Wanneer je daarbij de juiste mensen om je heen verzamelt, worden maximale prestaties haalbaar. Zo helpen wij ondernemers om het beste in hunzelf, hun bedrijf en in hun medewerkers naar boven te brengen.

Waar komt deze topvormgedachte vandaan en wat willen we ermee bereiken? We nemen je kort mee in de geschiedenis en het DNA van Bol.

Video
4-1-2000x937

Onze geschiedenis

Het is 1952: Louis Bol besluit als zelfstandig accountant te starten vanuit zijn ouderlijk huis in Oisterwijk. Hij weet al snel een trouwe klantenkring op te bouwen en leert daardoor ook Nard Konings kennen. De twee lijken een gouden duo en Louis besluit Nard in dienst te nemen. Nard komt, vanwege de liefde, regelmatig in Boxmeer. En omdat de liefde stand houdt, besluiten ze om ook daar een bedrijfspand te huren. Ook Nard bouwt gemakkelijk een trouwe klantenkring op en maakt een commercieel succes van ‘Bol in Boxmeer’. De jaren erna groeit Bol in aantal vestigingen, klanten, medewerkers en vennoten.

Vanuit deze roots in de accountancy en fiscale wereld zijn we de afgelopen jaren op onze eigen manier uitgegroeid tot een ondernemersadvieskantoor. Daarbij bouwen we nog steeds op ons sterk financiële DNA van waaruit we tegenwoordig niet alleen naar cijfers en bedrijfsdata kijken, maar vooral naar het verhaal en de personen erachter. Daarin staat de ondernemer altijd centraal.

Geschiedenis_LouisBol-1

Ons DNA

Het draait dus ook om de ondernemer met zijn of haar dromen, ambities of ondernemersuitdagingen! Cijfers en bedrijfsdata vormen daarbij ons startpunt. Zo kunnen we de ondernemer zo goed mogelijk adviseren en ontzorgen in hun ondernemerschap, zodat ze (weer) dat kunnen gaan doen waarom ze zijn gestart: ondernemen!

Logischerwijs richten onze diensten zich dan ook op vraagstukken of situaties in het ondernemerschap die zich bevinden op het snijvlak tussen mensen, getallen en/of euro’s.

Topvorm wat is het?

Dat ontzorgen en adviseren doen we op ONZE eigen manier. Door samen te werken, balans te creëren, focus te houden en de uitdaging aan te gaan. Steeds weer opnieuw. Als collega’s en als team. Samen met onze klanten. Wij noemen dit topvorm! Klik hiernaast op het topvorm-model om het te vergroten.

Topvorm vraagt dus eigenlijk om een bepaalde soort drive die in meer of mindere mate aanwezig moet zijn om de weg naar de top te kunnen bewandelen en daar te blijven. Het helpt ons richting te geven aan onze wijze van (samen)werken en communiceren. En biedt ons kaders waarbinnen we ons werk doen en de markt betreden.

Het vraagt om een multidisciplinaire werkwijze, waar alle afdelingen en collega’s nauw met elkaar samenwerken om zo het beste uit de ondernemer, het bedrijf en het personeel te halen. Hier is de structuur van onze organisatie dan ook op ingericht.

Werkmodel-topvorm-Met-Pijlen-1024x932

 

In topvorm komen kun je niet alleen. Het is een teamprestatie, waarbij je een langdurige relatie met elkaar opbouwt. Hierbij is wederzijdse betrokkenheid, vertrouwen en openheid essentieel.

De boog kan niet altijd gespannen zijn. Soms moet je even afschakelen om de dingen weer objectief te kunnen bekijken of om de juiste keuzes te maken. In die zin gaat het dus om gas geven vs. remmen, maar ook over prestatie afwisselen met plezier.

Wat moet ik vandaag doen om morgen en overmorgen mezelf niet in de wielen te rijden? Focus vraagt om voorbereiding, maar ook om doelen stellen. Zo kun je gericht stappen zetten en resultaatgericht werken. Focus maakt je veerkrachtig omdat je jouw doel voor ogen kunt houden op het pad dat ongetwijfeld ook tegenslagen kent.

In topvorm komen betekent soms dingen doen buiten de geijkte paden of buiten je comfort zone. Leg daarbij de lat op de juiste hoogte, zodat je een uitdaging hebt die realiseerbaar is. Niet te hoog dus… maar ook zeker niet te laag.

Het DNA van Adviseurs: kort samengevat

 

Why-how-what-definitief-2-2048x956

Zo brengen wij ondernemers in topvorm! En onderscheiden wij ons van concurrenten en in de markt  op onze eigen manier!

Kernwaarden

Onze kernwaarden Lef, Dichtbij en Toekomstgericht zijn een letterlijke vertaling van ons DNA en direct terug te herleiden naar topvorm (zie ook de pijlen in het topvorm-model). Gebruik ze als geheugensteun, zodat je constant paraat hebt waar we als organisatie voor staan en gaan.

Zoals gezegd. In topvorm komen kun je niet alleen. Wij zien het als een teamprestatie. Want alleen met de juiste mensen om je heen ben je in staat om maximaal te presteren. Daarom staan we letterlijk en figuurlijk dichtbij onze klanten. Er zit altijd een fysiek kantoor bij hen ‘om de hoek’. En belangrijker: we zijn altijd oprecht betrokken bij de ontwikkeling, het succes en de zorgen van onze klanten. We hechten dan ook veel waarden aan langdurige relaties.

 

In topvorm komen kent hoogte- en dieptepunten. Je viert successen en moet dealen met tegenslagen. Soms is het daarom nodig om ook de lastige en pijnlijke vragen te stellen en een ondernemer uit zijn of haar comfortzone te halen. Dat is nodig om noodzakelijke stappen richting de toekomst te zetten. Dit betekent dat ook wij onszelf kwetsbaar moeten opstellen. Alleen zo halen we het beste uit de klant, maar ook uit onszelf.

We kijken vooruit, vanuit dromen, ambities en uitdagingen van de ondernemer. Daarbij vormen cijfers en bedrijfsdata de basis. Hiermee helpen we hem of haar om die stippen op de horizon ook daadwerkelijk te bereiken. Met doelen, een goede voorbereiding, uitdagingen, focus en een objectieve blik signaleren we kansen en risico’s. Zo maken we samen beslissingen die écht impact hebben op de toekomst.

Bedrijfscultuur

Om onze klanten in topvorm te brengen, brengen we eerst onze eigen mensen in topvorm. Onze cultuur kenmerkt zich door #demenscentraal; het draait dus om jou met alles wat je nodig hebt om te excelleren. Daarin gaat het niet alleen om werk, want topprestaties en ambities vragen om balans tussen je carrière en tijd voor jezelf. Wij zijn ervan overtuigd dat juist dat evenwicht zorgt voor betere resultaten en meer werkgeluk. Stralen in je vak, maar ook daarbuiten. Bolwerken noemen we dat.

Je krijgt dus alle ruimte om jezelf te ontplooien binnen onze waarden lef, dichtbij en toekomstgericht en dus binnen de kaders van topvorm. We investeren dan ook voortdurend in jouw persoonlijke en professionele ontwikkeling in ons Bootcampprogramma.

Prestatie-vs-plezier-2-1-1

Voor deze topvormcultuur is samenwerken een randvoorwaarde. Niet alleen open deuren waardoor je makkelijk bij elkaar binnen loopt maar ook een open cultuur waarin we betrokken zijn bij elkaar, elkaar complimenten geven én elkaar aanspreken als dat nodig is. Het combineren van professionaliteit met toegankelijkheid zorgt ervoor dat kennis en vaardigheden gedeeld worden. Expertise vermenigvuldigen noemen we dat: samen in topvorm! Onze multidisciplinaire werkwijze helpt ons constant te blijven werken aan onze topvormcultuur. 

Bol in Cijfers

Bol-statistieken

 

Onze koers: 2022 en verder...

Wij geloven in onszelf en zijn ambitieus! Hierdoor zijn we de afgelopen jaren als organisatie gegroeid: niet alleen in aantal medewerkers, klanten en omzet, maar ook in efficiëntie, dienstverlening en specialismen. Een stijgende lijn die we ook in 2022 en verder voortzetten, door:

  • onze unieke identiteit/DNA, waarden en sterke cultuur als gemeengoed uit te dragen.
  • onze eigen klantgerichte Bol-werkwijze (multidisciplinaire samenwerking) verder te implementeren en als norm te hanteren.
  • een breed geïntegreerd dienstenpakket aan te bieden in plaats van losse op zichzelf staande diensten. Waarbij we gebruik maken van nieuwe technieken en een andere aanpak, zoals bij Business Intelligence en Xpeditie.
  • een verdere professionalisering en specialisatie van Bol als kennisinstituut. Hoogwaardig advies vergroot onze nationale en internationale markt.
Een duidelijke profilering, werkwijze en aanpak waarmee we ons onderscheidend vermogen, toegevoegde waarde en impact kunnen vergroten bij klanten, onze positie verstevigen in de regio Venray en Boxmeer en terrein winnen in het hart van de Meierij en de regio Nijmegen.

Zo doen we er ook in de toekomst alles aan om ondernemers, maar ook medewerkers in topvorm te brengen.

Voetstappen