- Home ›
- Referenties isolatie.com
Referenties
"We kunnen verder bouwen aan ons merk"
Isolatie.com heeft een ambitie: het bedrijf uit Handel wil nog meer partijen helpen met het verduurzamen van woningen. In Greenchoice vond het dé ideale partner om de schaalvergroting vorm te geven. Wij begeleidden Isolatie.com op weg naar een passende samenwerkingsvorm. Algemeen directeur Jos van der Ligt en financieel directeur Mark Bankers vertellen.
Over Isolatie.com
“Isolatie.com bestaat sinds 2011”, vertelt Jos. “Met zo’n 80 medewerkers richten we ons op het duurzaam isoleren van woningen. Dat doen we in vier sectoren: de particuliere markt, de zakelijke markt, gemeentes en energieleveranciers. Onze grootste USP is onze klanttevredenheid. We ontzorgen onze klanten van A tot Z, van het eerste telefoontje tot aan de laatste nazorg. En daarin zijn we soms een tikkeltje brutaal, maar wel op een nette manier: we hebben namelijk zó veel kennis en kunde in huis, dat we vaak weten dat het nóg wat beter kan.”
De uitdaging
Mark vertelt hoe de organisatie op zoek was naar versterking in de breedte. “Zodat we onze consumenten in één keer kunnen bedienen op het gebied van woningverduurzaming. One-stop-shopping dus. Ook wilden we bouwen aan landelijke dekking. Wat we misten, was een energieleverancier. In deze fase benaderde Greenchoice ons. Een mooie partij met 750.000 klanten, die op hun beurt ook wat misten: een partner in isolatie. Na meerdere gesprekken zagen we een duurzame samenwerking wel zitten. Om die professioneel vorm te geven, hebben we Bol Adviseurs benaderd.”
De oplossing
“We kenden Bol via een bevriende ondernemer”, vervolgt Jos. “Ook in ons geval bleek er al snel sprake van een klik. De mensen van Bol hebben hetzelfde DNA als wij: ze werken eerlijk, open en spiegelen de dingen niet anders voor dan ze zijn. Ze willen hun zaken gewoon goed regelen. Wat volgde, was een fijn, natuurlijk proces, dat heeft geresulteerd in een goede, nieuwe bedrijfsconstructie. Greenchoice heeft een minderheidsaandelenbelang in ons bedrijf genomen. Precies wat zij ook wilden. Greenchoice wil het ondernemerschap namelijk graag bij de ondernemers laten.”
De meerwaarde
Sinds het derde kwartaal van 2024 werkt Isolatie.com in de nieuwe constructie. “En dat bevalt uitstekend”, vertelt Mark. “We werken perfect samen, zonder dat Greenchoice op onze stoel gaat zitten. We schrijven de muziek samen, maar wij blijven de dirigent. En we hebben de sterke speler aan boord die we zochten om onze groei vorm te geven. Je ziet al dat er verbinding ontstaat, dat collega’s kennis en ervaring uitwisselen om samen verder te komen. Met als grote doel: nog meer mensen helpen om hun woningen te verduurzamen.”
De samenwerking
“Je merkt aan alles dat Bol Adviseurs veel ondernemerschap in huis heeft”, besluit Mark. “Ons hebben ze vanaf moment één het goede gevoel gegeven. Ook in praktische zin: ze hebben ons geholpen bij het opstellen van onze Letter Of Intent, met het verzamelen van data, met goed advies in de contractfase, enzovoorts. En de deadline? Die hebben we gehaald, omdat alle neuzen dezelfde kant op stonden. Dat betekende wel dat we soms ook op vrijdagavond even overlegden. Voor Bol geen probleem: ‘Als het proces dat nodig heeft, doen we dat’. Kijk, dán weet je dat het goedkomt.”